loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 820 دوشنبه 13 خرداد 1392 نظرات (0)

پرکاربردترین کلیدهای میانبر فتوشاپ/سرعت کاربافتوشاپ را بالاببرید

 

پرکاربردترین کلیدهای میانبر فتوشاپ/سرعت کاربافتوشاپ را بالاببرید

کاربرانی که با فتوشاپ کار میکنند بخصوص آندسته از فتوشاپ بازهای حرفه ای برای تسریع در کار بخوبی میدانند که باید از کلیک های میانبر صفحه کلید استفاده نمایند تا علاوه بر سرعت کار ،از اجرای  زیاداز حد و وقتگیری و البته گاه حوصله سربر  نشانگر موس در محیط فتوشاپ بپرهیزند.علاوه بر این میشود اینطور مثال زد که به قول معروف با این کار سه پله را یه پله میکنند.توصیه جد بخصوص برای کاربران تازه کار ویا علاقه مند به  فتوشاپ میکنم که حتما کلیدهای میانبر و البته مهم یا همان کلیدهای پرکاربرد فتوشاپ را فرابگیرند.نه تنها در فتوشاپ بلکه امروزه در اکثر نرم افزارها این کلیدهای  میانبر هستند که حتی در برخی موارد باعث یا نشانه حرفه ای شدن(مسلط شدن)  افراد یا کاربران و علاقه مندان در نرم افزار یا رشته میشوند.البته امروزه اکثر نرم افزاها از کلیدهای میانبر پشتیبانی میکنند و این یک امر ضروری در جذب کاربر و مشتری به  یک نرم افزار محسوب میشود.البته تا حدودی این کلیدها (بصورت پیشفرض) در اکثر نرم افزارها بخصوص نرم افزهای یک  رشته و کاربرد(مثلا  خانواده نرم افزارهای گرافیکی و...) یکسان هستند یعنی یک کاربرد دارند اما بنا به دلایلی  مثل اشغال بودن یک کلید برروی یک نرم افزار ویا تنطیم دستی کاربر ،ممکن است این کلیدها  تغییر کنند.اما در صورت کلی میشود گفت مثلا کلیدهای ترکیبی(   ctrl+n) در اکثر نرم افزارها برای اجرای یک محیط جدید یا صفحه جدید مورد استفاده قرار میکیرد و چند کلید کلی دیگر مانند اینها ...البته این مسئله را میتوان به یک نقطه قوت برای اشنایی با نرم افزارهای دیگر نیز بکار برد مثلا خود من بخاطر اپن سور بودن(رایگان بودن) نرم افزار گیمپ( gimp) و علاقه زیاد به  کارکردن با آن و کشف قابلیتهایش ،برای بار اول که آن را اجرا کردم، بوسیله  برخی از همین کلیدهای میانبر نرم افزار فتوشاپ کارکردن با این نرم افزار رایگان و قدرتمند جایگزین فتوشاپ را تا حدود زیادی فرا گرفتم.البته فراموش نکنید هستند نرم افزارهایی مانند pixel که متاسفانه از نظر پشتیبانی از کلیدهای میانبر وباوجود  اینهمه قابلیت و محبوبیت در ابتدا،خیلی از کاربران از آن روی برگرداندندو به نرم افزاهای مشابه و رقیب مهاجرت کردند.

این مقدمه از آن جهت بود که کاربر  کمی تازه کار تر گچساران کلیک که درمورد استفاده از نرم افزارهای مختلف و چگونگی کارکرد آنها یا اشنایی با انها سوال های زیادی میپرسند،بفهماند که مثلا با استفاده از کلیدهای نرم افزارهای دیگر،یا تست کلیدها در یک نرم افزار و بهتراز آن تنظیم شخصی و اختصاص دادن کلیدهای اختصاصی به نرم افزارها ،نیز میشود تا حدودی و در یک جلسه با هر نرم افزاری آشنا شد.

برای این پست از وبلاگ گچساران کلیک بدرخواست برخی از کاربران که پرسیده بودند  مهمترین و پرکاربردترین (نه همه ...) کلیدهای میانبر فتوشاپ چیست،تعدادی از مهمترین و البته پرکاربردترین کلیدهای میانبر این نرم افزار  یگانه گرافیکی (فتوشاپ) را آماده کرده ایم که در زیر میتوانید مشاهده نمایید.

یک سری از کلیدها در فتوشاپ هست که میشه گفت همیشه و در بیشتر طراحی ها از آنها استفاده میشه مثل باز کردن صفحه جدید ، بستن تمام لایه ها ، یکی کردن لایه ها ، کوچک و بزرک کردن کادر تصویر و ..

Ctrl+O : برای باز کردن فایل هایی که روی هارد خود ذخیره کرده ایم از این میانبر استفاده می کنیم.

 

Ctrl+N : ایجاد یک صفحه خام در محیط فتوشاپ (صفحه جدید)

 

Ctrl+W : بستن صفحاتی که در محیط فتوشاپ باز کرده اید .یک میانبر خوب

 

Shift+Ctrl+S : ذخیره فایل در فرمت PSD (لایه باز)

 

Alt+Shift+Ctrl+S : ذخیره تصویر در فرمت های پشتیبانی شده سایت و تغییر تنظیمات آنها

 

Ctr+C : کپی از قسمتی که به حالت انتخاب سا سلکت در آمده است .

 

Ctrl+V : قسمت کپی گرفته شده را با زدن کلیدهای Ctrl+V به صفحه مورد نظر یا هر قسمت دیگر منتقل میکنیم.

 

Ctr+T : انتخاب ابزار free Transform که دارای قابلیت های کوچک و بزرگ کردن تصویر با ابعاد مشخص ، دفرمه کردن ، انحنا دادن، دادن زاویه به طرح و چرخش حول محور مشخص می باشد .(یکی از پرکاربردترین ابزار )

 

Alt+Ctrl+I : گزینه image size که در ابتدای هر طراحی وقتی تصویری را وارد فتوشاپ میکنیم با این میانبر ابعاد دقیق تصویر را مشخص و نسبت به طرح اصلی اندازه آن را تغییر میدهیم.

 

Shift+Ctrl+I : فرض کنید یک صندلی را در یک تصویر سلکت یا انتخاب کرده اید حال می خواهید قسمت بیرونی ناحیه سلکت شده را انتخاب و حذف کنید با زدن 3 کلید Shift+ctrl+I قسمت بیرونی انتخاب می شود .

 

Ctrl+D : ناحیه انتخاب شده را از حالت انتخاب خارج میکند.

 

Ctrl+R : ابزار خط کش که تقریبا در 90 درصد طرای های انجام شده از این ابزار برای شمخص کردن خط برش استفاده می شود.

Ctrl+F : بعضی موقع ها می خواهید فیلتری که در مرحله قبل بر روی یک تصویر اعمال کرده اید را دوباره بر روی یک تصویر دیگر بدون تغییر تنظیمات اعمال کنید . در این موارد از کلید ترکیبی Ctrl+F استفاده می کنیم.

F : حالت های نمایش یک تصویر را در فتوشاپ تنظیم می کند .

++Ctrl : تصویر را بزرگتر یا زوم می کند.

--Ctrl : تصویر را کوچکتر می کند.

Ctrl+J : کپی از لایه

F7 : پنل لایه ها را در صورتیکه غیرفعال باشد فعال می کند.

F5 : تنظیمات پیشرفته ابزار Brush

Shift + حرف میانبر هر ابزار . اگر دقت کرده باشید ابزارها دارای زیر مجموعه می باشند . برای اینکه نخواهید مستقیم ابزار سطل رنگی را با ابزار گرادیانت از طریق موس جابجا کنید کلید Shift را پایین نگه داشته و میانبر آن ابزار را میزنیم .

V : ابزار Move Tool

M : ابزار Marquee

L : ابزار Lasso

W : ابزار عصای جادویی

C : ابزارهای برش

B : ابزار Brush

S : ابزار روتوش

E : ابزار پاک کن

G : ابزار سطل رنگ

P : ابزار Pen Tool

T : ابزار تایپ

U : ابزار rectangle Tool

X و D : جابجا و تغییر رنگ فورگراند و بک گراند

----------------------------------------

شما چه کلیدهایی را پیشنهاد میکنید که احتمالا در این لیست جامانده است؟از قسمت نظرات برای من و سایر کاربر و دوستانتان ارسال کنید.

مطلب مشابه:

کلیدهای میانبر در فتوشاپ

منبع:گچساران کلیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 249
  • بازدید امروز : 460
  • باردید دیروز : 994
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 460
  • بازدید ماه : 20,343
  • بازدید سال : 130,838
  • بازدید کلی : 3,388,126
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner