loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 1104 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)
گردش و سفر به همراه لپ‌تاپ‌هاي بازي
انتخاب يك لپ‌تاپ مخصوص بازي، كار چندان ساده‌اي نيست. براي اين كار شما بايد درباره همه قطعات سخت‌افزاري آن مطالعه دقيقي داشته باشيد تا بتوانيد بهترين تصميم‌ را بگيريد. نكات مهم ديگري كه بايد در مورد اين نوع لپ‌تاپ‌ها در نظر داشته باشيد حافظه نهان (cache) و سرعت سيكل ساعت (clockspeed) پردازنده، گرافيك، حافظه اصلي رم، تفكيك‌پذيري (رزولوشن) و نوع پنل صفحه‌نمايش، صفحه‌كليد، ميزان گرماي ايجاد شده هنگام بازي و از همه مهم‌تر، كارايي كلي آنهاست كه ما در شماره پيشين كليك (369 ) بيشتر آنها را شرح داديم.

اما در اينجا قصد داريم جهت راهنمايي شما براي انتخاب و خريد بهترين لپ‌تاپ مخصوص بازي‌، 5 عدد از اين سيستم‌ها را از نظر قطعات داخلي و كارايي مورد مقايسه و آزمايش قرار دهيم و مناسب‌ترين آنها را به شما معرفي كنيم.

1-Acer Aspire Ethos 8951G

اين لپ‌تاپ مخصوص بازي ايسر از نظر بزرگي صفحه‌نمايش، كاملا مناسب است. پنل نمايشگر آن فول HD با رزولوشن 1920 در 1080 پيكسل و بزرگ‌ترين صفحه‌نمايش بين گروه لپ‌تاپ‌هايي مقايسه شده در اينجاست.

به خاطر همين امتياز، اين دستگاه را بايد يكي از بهترين گزينه‌هاي لپ‌تاپ‌هاي جايگزين رايانه‌هاي روميزي (desktop replacement) دانست. در مقابل اين امتياز، ايسر بسيار بزرگ و سنگين بوده و به هيچ وجه قابل حمل (portable) نيست. چيزي كه باعث تعجب ما شده اين است كه چرا ايسر چنين صفحه‌نمايش بزرگ با كيفيتي ضعيف براي اين دستگاه انتخاب كرده است. اين صفحه‌نمايش در حد نوع TN قديمي‌بوده و كنتراستي كم دارد و تصوير آن گاهي چهارخانه مي‌شود و زواياي ديد بسيار محدود دارد. با اين‌كه زيبا‌ترين سيستم در بين گروه لپ‌تاپ‌هاي مورد مقايسه ما ايسر است، اما همين نقطه ضعف تا حد زيادي از ارزش آن كاسته است.

بدنه آن از پلاستيك مقاوم و برش‌هايي فلزي با جنسي صيقلي ساخته شده كه طراحي استادانه‌اي دارد. صفحه‌كليد عالي آن از تركيبي آراسته و توزيع متناسب كليدها به همراه طرح كاملي از دكمه‌هاي عددي (numeric pad) برخوردار است. صفحه ماوس عجيب و غريب آن جدا شده و به منظور هدايت نرم‌افزار كاربردي چند رسانه‌‌اي
home –brew clear-fi ايسر، به صورت يك ريموت كنترل مستقل بي‌سيم عمل مي‌كند. ايسر با انتخاب نگارش مسير حافظه (memory bus) سطح پايين 128 بيتي تا حدي از ارزش گرافيك نسبتا خوب 
NVIDIA GeForce GT 555M آن كاسته است و حتما بايد در نگارش جديد آن، نقاط ضعف صفحه‌نمايش و ماوس‌پد اين دستگاه را رفع كند و گرافيك آن را ارتقا دهد تا اين محصول بتواند در بازار لپ‌تاپ‌هاي بازي‌خوري رقابت كند.

2-ALIENWARE M14X

لپ‌تاپ‌هاي سري الين وير، لپ‌تاپ‌هاي قدرتمند مخصوص بازي و محصول شركت Dell است كه قابليت‌هاي شگرفي را در كيسي قابل حمل جمع كرده است. اين نوت‌بوك با اين كه قطر بدنه ضخيمي ‌دارد، اما به لطف صفحه‌نمايش 14 اينچي خود، جمع و جورترين و با وزن 9/2 كيلوگرم سبك‌وزن‌ترين سيستم در بين گروه دستگاه‌هاي مورد مقايسه قرار گرفته در اينجاست. برعكس آنچه از صفحه‌نمايش 14 اينچي آن انتظار مي‌رود، رزولوشني را ارائه مي‌كند كه حتي بسياري از پنل‌هاي 15 و 17 اينچ نيز از ارائه آن عاجزند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حاصل تفكيك‌پذيري 1600 در 900 پيكسلي فشرده شده در اين صفحه‌نمايش 14 اينچي پيكسل‌هاي نزديك به هم، تصويري ايستا و جلوه‌هاي بصري واضح است. اما با وجود اين ما فكر نمي‌كنيم لپ‌تاپي كه صفحه‌نمايش فناوري TN آن از نوع مات است و لايه‌اي از پلاستيك شفاف روي آن كشيده شده و تصاوير اشياي اطراف را منعكس مي‌كند، ارزش 1800 يورو را داشته باشد؛ زيرا از آن كنتراست بالايي كه صفحه‌نمايش‌هاي شفاف شيشه‌اي ارائه مي‌كنند، بي‌بهره است.

ما نمي‌توانيم به پردازنده سندي بريج Core i7 2630QM آن كه همه لپ‌تاپ‌هاي اين گروه به طور مشابه آن را در پيكربندي سخت‌افزاري خود دارند، ايرادي بگيريم. بابت فضاي ذخيره داده وضعيت جامد (SSD) آن بورد 250 گيگابايتي، اين سيستم از آزمايش كارايي real-wrld سربلند بيرون آمد و در بازي‌هايي كه سطوحي از داده را در حات fly بارگيري يا كش (cache) مي‌كنند، بسيار مؤثر است. گرافيك انويديا جي فورس GT 555M اين لپ‌تاپ از ايسر بهتر است؛ زيرا مسير حافظه 192 بيتي دارد.

3-MSI GT780DX

ام‌اس‌آي در ساخت اين لپ‌تاپ طراحي بي‌نظيري را به كار برده است. البته كيفيت كيس آن به هيچ وجه به پاي لپ‌تاپ‌هاي اپل نمي‌رسد؛ اما صفحه قابل پيكربندي با نور پس‌زمينه رنگين و جنس صيقلي آلومينيومي ‌با گوشه‌هاي تراشيده آن براي كاربران جذابيت دارد. با اين‌كه ولوم صداي متوسطي دارد، اما كيفيت صوتي غني و پوياي دايناديوي (Dynaudio) ام‌اس‌آي را نمي‌توان در هيچ‌يك از لپ‌تاپ‌هاي آزمايش شده در اين گروه يافت. با اين كه رنگ و زواياي ديد صفحه‌نمايش TN آن چنگي به دل نمي‌زند، اما سرعت پاسخگويي خوب بعلاوه تفكيك‌پذيري محلي 1920 در 1080 پيكسلي آن را قابل قبول كرده است. با داشتن پردازنده 4 هسته‌اي Core i7 2630QM و گرافيك انويديا GTX 570M كارايي خوبي را در بازي ارائه مي‌كند، هرچند بهتر بود گرافيك آن GTX 580M يا AMD رادئون HD6990M باشد. در مجموع MSI در بين اين گروه لپ‌تاپ از بهترين توازن در طراحي و تعادل پيكربندي قطعات سخت‌افزاري برخوردار است.

4- Sony VPCF21Z1E/BI

صفحه‌نمايش اين لپ‌تاپ در بين همه لپ‌تاپ‌هاي مورد مقايسه قرار گرفته در اين گروه، بيشتر ما را به خود جذب كرد.

رنگ‌هايي باطراوت و اشباع شده و سياهي عميق جوهرگونه آن را فقط در صفحه‌نمايش‌هاي دسكتاپي سراغ داريم. سري F سوني طراحي زيبايي دارد، اما GPU انويديا GT 540M آن در بين اين چند لپ‌تاپ از همه ضعيف‌تر است؛ بنابراين نبايد انتظار اجراي بازي‌هاي 3D را از آن داشته باشيد و تنها به تصوير خوب آن در اجراي بازي‌هاي و پخش محتواي ويدئويي HD معمولي كه واقعا عالي است، اكتفا كنيد.

5-Tohiba Qosmio X770-107

صفحه‌نمايش 3/17 اينچي آن قابل توجه بوده و نوردهي قرمز پس‌زمينه صفحه‌كليد آن زيبايي خاصي به آن بخشيده است. با برخورداري از GPU انويديا GeForce GTX 560M ، نرخ تازه‌سازي تصوير 120 هرتز و با اتصال از طريق USB به Nvidia 3D vision براي پخش لوح فشرده بلوري و پس از قرار دادن تنظيمات روي جزئيات كمتر تصوير، براي اجراي بازي‌هاي 3 بعدي برجسته بيني (stereoscopic) كاملا آماده است. كارايي متوسطي داشته و صفحه‌نمايش نوع TN شفاف شيشه‌اي با رزولوشن 1920 در 1980 پيكسلي دارد.

منابع:

http://www.gamingbuilds.com

http://www.laptopspec.net

http://www.technotechniques.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 214
  • آی پی دیروز : 208
  • بازدید امروز : 721
  • باردید دیروز : 1,058
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 9,088
  • بازدید ماه : 19,610
  • بازدید سال : 130,105
  • بازدید کلی : 3,387,393
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner