loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 1007 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)
مزاياي پشتيبان‌گيري ابري
حفظ اطلاعات اصلي، صرف نظر از اندازه يك سازمان، براي بقاي آن امري حياتي است. مطالعات اخير نشان مي‌دهد كه 93 درصد سازمان‌هايي كه به دليل يك اتفاق، اطلاعاتي را از دست داده‌اند، در طول 2 سال از گردونه كسب و كار كنار رفته‌اند. به نحو فزاينده سازمان‌ها در حال پذيرش شيوه‌هاي تهيه نسخه پشتيبان ابري براي مسائل مربوط به حفاظت از داده‌ها هستند. با رشد و افزايش داده‌ها، حفظ آنها با روش‌هاي سنتي تهيه نسخه پشتيبان، سخت، پرهزينه و نامعتبر مي‌شود.

Cloud Backup چيست؟

مدلي از ذخيره‌سازي بر پايه شبكه است كه در آن داده‌ها روي چند سرور مجازي ذخيره مي‌شود. معمولا اين سرويس توسط شركت‌هاي ميزبان ارائه مي‌شود كه داراي مراكز بسيار بزرگ داده است (Storage). كاربران با خريد يا اجاره‌ بخشي از اين فضا كه متناسب با مختصات فني و ... سازمان خود هستند، به بارگذاري روي سرورهاي مجازي اقدام مي‌كنند كه در عمل داده‌هاي ذخيره شده روي يك سرور مجازي ممكن است در چند سرور فيزيكي ذخيره شده باشد.

در ابتدا 5 دليل اصلي اين انتخاب را بيان مي‌كنيم و در ادامه به توضيحات هر كدام مي‌پردازيم:

1ـ بازيابي در حوادث با نسخه پشتيبان ابري آف ـ سايت

2ـ رهايي از روش‌هاي تهيه نسخه پشتيبان دستي و پيچيده

3ـ هزينه‌هاي قابل پيش‌بيني براي بودجه‌بندي ساده‌تر

4ـ پوشش و بازيابي داده به شكل امن 
و تضمين شده

5ـ بازيابي داده‌هاي انتقال يافته در هر زمان و مكان مورد نياز

بازيابي در حوادث با نسخه پشتيبان ابري آف ـ سايت

شما فكر مي‌كنيد هر كاري را درست انجام مي‌دهيد و از داده‌هايتان به شكلي منظم نسخه پشتيبان تهيه مي‌كنيد. شما مطمئن هستيد كه ابزار و ساختار تهيه نسخه پشتيبان به روز بوده و بخوبي كار مي‌كند و اين فرآيند را آزمايش مي‌كنيد، اما زماني كه در ساختمان شما يك لوله تركيد و آب روي سرورها و داده‌هاي رسانه‌اي پاشيده شد، در حقيقت تمام آنها را به يكباره از دست داده‌ايد. حتي اگر شما درباره تهيه نسخه پشتيبان تقريبا مطمئن باشيد، باز هم اين نيمي از روند درست انجام كار است. براي تكميل حفظ داده‌ها، بايد آنها را به شكل آف ـ سايت (offline) انتقال دهيد (منظور از آف ـ سايت، حفظ در شكلي مجزا از سرورهاي فعال است).

بسياري از سازمان‌ها بدون توجه به حوادثي نظير آتش‌سوزي يا سيل، از داده‌هاي رسانه‌اي خود به شكل آن ـ سايت (online) نسخه پشتيبان تهيه مي‌كنند. زمان و هزينه‌اي كه شما براي توليد مجدد داده‌هاي از دست رفته مي‌پردازيد، نه فقط به خاطر هزينه توليد، بلكه به دليل از دست دادن منافع حاصل از وجود مشتري، مي‌تواند هزينه‌بردار باشد. به عبارت ديگر، تهيه نسخه پشتيبان ديسك‌محور، به شكل خودكار براي حفاظت داده‌ها در حوادث، آنها را به صورت آف ـ سايت انتقال مي‌دهد. داده‌هاي نسخه پشتيبان شما تنها دقايقي بعد از به روز شدن به شكل آف ـ سايت ذخيره مي‌شوند. به عبارت ديگر، صرف‌نظر از نوع حادثه‌اي كه در سازمان شما اتفاق مي‌افتد، شما لحظاتي قبل از آن، داده‌ها را حفظ كرده‌ايد.

رهايي از روش‌هاي تهيه نسخه پشتيبان دستي و پيچيده

يك واقعيت ناخوشايند در شيوه‌هاي جاري تهيه نسخه پشتيبان، زمانبر بودن و خسته‌كننده بودن آنهاست. در حالي كه سازمان‌ها به محافظت از داده‌هايشان اهميتي ويژه قائل هستند، اما آنها به رغم محدوديت در داشتن كارمندان بخش IT، بيشتر تمركز و زمانشان را كه مي‌تواند صرف پروژه‌هاي راهبردي تجارت شود، بايد بر تهيه نسخه پشتيبان دستي و نظارت و حل مشكلات مربوط به آن صرف كنند.

تهيه نسخه پشتيبان به شيوه set-it-and-go موجب مي‌شود كارمندان وقت و تمركز خود را مستقيما در زمينه تجارت به كار بگيرند. اين روش‌ها همچنين به شكل استاندارد فرآيندهاي خودكار تهيه نسخه پشتيبان را بدون نياز به كارمندان IT در هر جايي در سازمان شما به انجام مي‌رساند. يك برنامه تهيه نسخه پشتيبان منحصر به فرد، مي‌تواند سرورهاي فيزيكي و اصلي را محافظت كند.

در كنار رهاسازي كارمندان حوزه IT از امور روزمره دستي، اين روش‌ها همچنين فناوري اطلاعات را با ابزارهاي وب‌محور براي مديريت و نظارت بر جنبه‌هاي نگهداري داده‌هاي سرور ارائه مي‌كند. اين شيوه‌ها همچنين از حجم كار مربوط به مديريت ساختارهاي تهيه نسخه پشتيبان و فرآيندهاي حفظ و نگهداري مي‌كاهد.

شما مي‌توانيد شيوه‌هاي تهيه نسخه پشتيبان ابري را روي اساس مشترك سومين بخشي كه آنها را به عنوان خدمات مديريت‌شده ارائه مي‌كند، به كار بگيريد. بهترين اين خدمات، تهيه نسخه پشتيبان ابري را با پوشش 24*7، ناظر بر اطلاعات، با هزينه‌يابي قابل پيش‌بيني، بدون سرمايه‌گذاري‌هاي رايج در فناوري‌هاي سنتي تهيه نسخه پشتيبان ارائه مي‌كند.

(24*7 به معني سرويس 24 ساعته در 7 روز هفته است.)

هزينه‌هاي قابل پيش‌بيني براي بودجه‌بندي ساده‌تر

سرويس‌هاي تهيه نسخه پشتيبان ابري، منحصرا براي حفاظت سرور داده مناسب هستند كه شامل پيش‌بيني هزينه و بودجه‌بندي ماهانه مي‌شود. اين سرويس كاملا خودكار بوده و نسخه پشتيبان سرور داده را به يك قسمت آف ـ سايت انتقال مي‌دهد و باعث تقويت سازمان‌هاي كوچك و حرفه‌اي در اين زمينه مي‌شود.

تهيه نسخه پشتيبان ابري مستلزم پرداخت هزينه‌اي ماهانه است كه بر هزينه‌هاي به كارگيري و اجازه استفاده از نرم‌افزارها براي سرورهاي خاص ترجيح داده مي‌شود و در كل هزينه كمتري را به خود اختصاص مي‌دهد.

با به كارگيري شيوه تهيه نسخه پشتيبان ابري، نرم‌افزار و سخت‌افزار تهيه نسخه پشتيبان و نگهداري آن هزينه ندارد. ارائه‌كننده سرويس، هزينه اوليه و ابزارهاي ذخيره‌سازي فعلي و همچنين آينده را حتي با توجه به افزايش مشتريانش تقبل مي‌كند.

پوشش و بازيابي داده به شكل امن و تضمين شده

اگر يك شب رعد و برق به ساختمان شما آسيب برساند، اين امكان وجود دارد كه داده‌هاي آن روز را بازيابي كنيد؟ متاسفانه، اگر شما به يك فرآيند شبانه تهيه نسخه پشتيبان اتكا كنيد، بازيابي كامل داده‌ها امكان‌پذير نخواهد بود. شما اغلب چگونه نسخه‌هاي پشتيبان داخلي خود را آزمايش مي‌كنيد؟ آيا مي‌توانيد داده‌هايتان را به طور كامل بازيابي كنيد؟

راه‌حل تهيه نسخه پشتيبان ابري اين مشكل را با تغييرات انتقال خودكار در فايل‌ها و پايگاه داده براي تهيه نسخه پشتيبان پيوسته به يك آف ـ سايت امن، به انجام مي‌رساند. كارمندان شما مي‌توانند با استفاده از اين سطح از نسخه پشتيبان، با افزايش داده‌ها در سازمان شما، آنها را با كمترين تلاش (تنها تنظيم سپس نهايت موضوع) بازيابي كنند.

بهترين روش تهيه نسخه پشتيبان ابري، نه تنها از آخرين تغييرات در فايل‌هايي كه بسته مي‌شوند محافظت مي‌كند، بلكه تغييرات فايل‌ها و پايگاه داده باز را كه مي‌تواند شامل نمايش بعضي از مهم‌ترين داده‌ها نيز باشد تحت نظر دارد. اين روش‌ها بدون قطع كردن فعاليت‌هاي جاري شما، كار خود را انجام مي‌دهند. بعلاوه، آنها اين پوشش را در Service level agreements شان تضمين مي‌كنند.

كاهش خطرپذيري حداقل و كاستن از هزينه‌هاي زمان توقف كار (در سازمان)

حفاظت و نگهداري داده‌ها يك فعاليت تك‌بعدي يا اتفاقي منحصر به يك زمان خاص نيست. اين موضوع تركيبي از امور جاري به هم مرتبط در فرآيند انجام كار است كه به مرزي فراتر از تهيه يك نسخه پشتيبان ساده آن ـ سايت بسط مي‌يابد و در مراحل ذيل به انجام مي‌رسد:

تهيه و انتقال نسخه رونوشت از داده‌هاي اساسي به بخشي (دستگاه) ديگر

انتقال داده‌هاي رونوشت (نسخه پشتيبان) به مكان آف ـ سايت براي محافظت از آنها در حوادث

فرآيند ذخيره‌سازي كه هم از داده‌ها نگهداري كرده و هم آنها را براي يك بازيابي آسان و سريع مهيا مي‌كند.

بازيابي داده‌هاي انتقال يافته در هر زمان و مكان مورد نياز

اگر شيوه جاري محافظت از داده‌هايتان فاقد هريك از اين مراحل باشد، سازمان شما با خطرپذيري غيرقابل انتظاري مواجه است كه به آساني مي‌تواند به ايجاد هزينه‌هاي هنگفت، ناتوان در زمان استراحت سيستم و از دست رفتن داده‌هاي بدون جايگزين منجر شود. در تحقيقات «نگهداري داده» ESG معلوم شده است كه 56 درصد شركت‌هايي كه كمتر از 25 سرور دارند، تنها كمتر از يك ساعت در زمان استراحت مي‌توانند دوام بياورند.

خوشبختانه سيستم‌هاي تهيه نسخه پشتيبان ابري يك راه‌حل كم‌هزينه را براي حفاظت داده‌ها كه نسل تمام مراحل فوق باشد، ارائه مي‌كند و در واقع از ميزان خطرپذيري و هزينه‌هاي جاري مرتبط با فرآيندهاي انجام اين كار مي‌كاهد كه مي‌تواند مزاياي ذيل را به همراه داشته باشد:

الف) تهيه سريع و فراگير نسخه پشتيبان

ب) ذخيره‌سازي امن كه از داده‌هاي زمان‌بندي شده و مهم شما نگهداري مي‌كند

ج) بازيابي سريع در سطحي كه شما انتظار تضمين آن را داريد

اين نوع شيوه فراگير و پيوسته در تهيه نسخه پشتيبان به اين معني است كه در قطع جريان يا وقوع حوادث، شما مي‌توانيد داده‌ها را تنها چند لحظه قبل از قطع فرآيند، مثلا از عصر روز گذشته، بازيابي كنيد. اين شيوه، توانايي مجدد بازيابي Recovery Point Objective را براي شما بهبود داده و از هزينه‌ها خواهد كاست.

امين احمدي

جام جم 


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 249
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 994
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 20,243
  • بازدید سال : 130,738
  • بازدید کلی : 3,388,026
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner